Funderingar

Postad: 2009-12-19 @ 16:30:39 | Kategori: Dagbok

Nu har jag inte skrivit på ett tag. Det beror på att jag har jobbat extremt mycket och haft väldigt lite tid över för att verkligen träna.

Allt känns lite sådär, förmodligen just för att jag inte har grejat med Muninn nu på ett tag. Det känns som att vi har en lång väg att gå. Löslongeringen i corallen fungerar mestadels bra, men inte så bra som jag skulle vilja. När han är inspänd och/eller när det ligger bommar på marken så lyssnar han perfekt på vad jag ber om, men framför allt när man tar bort bommarna så vill han mest racea runt. Han kan lyssna jättebra, men så plötsligt så slutar han och ökar farten. Vanligtvis stannar han så fort jag gör mig passiv, dvs bara står alldeles stilla och avslappnat i mitten, men när han väl racear så kan han springa tre-fyra varv innan han kommer fram till mig och undrar vad som står på. Funderar på hur sjutton jag ska göra. Återigen så är jag osäker på hur jag ska kräva saker av honom, hur hård jag ska bli, om jag ska bli hård alls eller om jag bara ska rida ut stormen så att säga. Är rädd att kräva för mycket och bryta ner honom istället.
Jag visste att bloggen var en bra idé. Har varit osäker på hur jag skulle kunna jobba vidare med honom, utmana honom på ett positivt sätt. Nu när jag skriver så inser jag att vi fortfarande behöver träna på just det vi gör nu. Ett problem är att han blir så himla svettig med sin tjocka päls som han dock behöver i hagen, så man kan inte träna så länge. Inser att jag kanske inte ska träna så himla länge - 10 minuters intensivt arbete är kanske bättre än 20 minuters halvflum. Måste nog göra ett schema på hur jag ska lägga upp träningen också, vilka delmoment som ska gås igenom. Målet med corallen är ju att han ska lyssna till 100%, visst får han busa och bocka men ber jag honom att återgå till arbetet så ska han göra det, oavsett gångart, inspänning och bommar på marken.

Kommentera 0 st


Kommentarer

Kommentera gärna!


Namn:


Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: