Gott nytt år... Eller hur.

Postad: 2009-12-31 @ 16:37:11 | Kategori: Dagbok

Nu har jag inte uppdaterat på länge, mest eftersom den senaste tiden har handlat mer om mig än om Muninn. Jag har ridit honom i stallgången vilket gick helt okej när jag väl kunde slappna av, och jag fick prova att rida Jódis vilket var mysigt, jätteläskigt och väldigt förlösande på samma gång. Nu ska jag rida henne varje torsdag, det ska bli jätteskönt att komma upp på hästryggen igen. Sedan har det blivit blixthalka. 2 cm blankis över hela vägen som går till stallet. Vi har med andra ord varit rätt strandade, och jag har varken kunnat löslongera eller rida för rundcorallen har varit helt frusen. Trots detta har våra små försök till tömkörning och ridning i stallgången gått bra och jag har trott stenhårt på år 2010, det skulle bli ett bra år.

Trodde jag. Igår var Oli ute och skulle sko, jag jobbade så stallägaren och Jódis ägare var med istället. De hade inte kunnat lyfta bakhovarna på honom, han hade nästan ramlat! Det slutade med att Siggi, Olis bror, fick hålla om baken på honom för att de skulle kunna sko utan att han skulle gå omkull. Muninn är en ängel att sko i vanliga fall... De är helt säkra på att felet sitter i korset. Oli trodde att han ev kunde ha gått omkull i hagen, men vi vet alla att risken är stor att det är en gammal skada. Stallägarens teori, som jag tror på, är att det har varit rätt okej för honom så länge som det har varit varmt och jag har jobbat med hästen varje dag, men att han fått rejält ont nu när det är svinkallt (-15 grader på natten...) och vi inte kan göra så mycket pga isen.

Så på måndag blir det till att ringa Åby igen. Tack och lov så var det mindre än 100 dagar sedan vi var där senast, vilket innebär att vi slipper självrisken så det behöver inte bli så farligt dyrt. Dessutom har jag pengar liggandes som skulle ha gått till en sadel, nu får de gå till veterinären istället. Det blir ultraljud och ev röntgen skulle jag tro. Vi får hålla tummarna för att de hittar felet, och att det inte är så illa att jag behöver ta bort honom... Usch. Vill inte ens tänka på det just nu.

Gott nytt år...

Kommentera 0 st


Kommentarer

Kommentera gärna!


Namn:


Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: