Magisk nattning

Postad: 2009-12-02 @ 22:08:30 | Kategori: Dagbok

Nu har jag varit i stallet och nattat hästarna. Jag brukar sällan natta eftersom det tar sån tid att åka ut och det passar mig bättre att släppa in istället så att det inte blir så sent, men man glömmer hur härligt det kan vara att komma till ett halvt nersläckt stall och bli mött av glada gnäggningar.

Det är så vacker måne idag, fullmåne, och alldeles stjärnklart. Det var alldeles vitt ute vid stallet, tjockt med frost överallt så att det såg ut som att det hade snöat. Månen och frosten gjorde det helt ljust ute på grusvägen, magiskt och speciellt tillsammans med tonerna till Njaalkame av Garmarna. Jag hade gärna fotograferat lite men jag hade ingen kamera med mig... Nästa fullmåne! Då! Och jag lovade mig själv att nästa vinter, då ska jag rida fullmåneritt med Muninn. Så det så.

Kommentera 0 st


Kommentarer

Kommentera gärna!


Namn:


Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: