Bloggen nerlagd

Postad: 2010-10-31 @ 02:52:27 | Kategori: Dagbok

Om någon fortfarande skulle titta in här, så kan jag informera om att bloggen är nerlagd sedan... ja, länge. Jag gav bort Muninn till Oli i, ja vad kan det vara, februari tror jag - jag orkade inte mer. Vi gjorde inga framsteg efter att löslongeringen fungerade bra, det var helt omöjligt att tömköra honom och ridningen i stallgången gick till slut inte framåt heller. I januari (tror jag) skulle jag prova att skritta 10 meter ut på stallplan och in igen, varpå Muninn skenade iväg och det hela slutade med en rätt obehaglig olycka där jag blev skadad och framför allt skärrad. Jag gav bort honom till Oli i tron att han skulle få gå i hans flock resten av livet, men tyvärr sålde de honom vidare som sällskapshäst några månader senare och ärligt talat så önskar jag att jag hade tagit bort honom istället. Jag har ingen aning om vart han är nu, och är rädd att han kommer att ha ett tufft liv framför sig.

När jag skaffar egen gård så ska jag söka upp honom (tack och lov så registreras ju ägarbyten) och försöka köpa tillbaka honom, så att han kan gå som sällskap till min nya häst. Det lär dröja ett par år, men jag hoppas...

Lev väl.

Kommentera 0 st


Kommentarer

Kommentera gärna!


Namn:


Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: